Εργαλειοθήκη

Εδώ, μπορείτε να βρείτε σχετικά άρθρα αλλά και εργαλεία που θα σας φανούν χρήσιμα. Επιλέξτε την θεματολογία που ενδιαφέρεστε από το μενού ή πληκτρολογήστε σχετικές λέξεις στην μπάρα αναζήτησης.

Το περιεχόμενο αυτό προορίζεται αποκλειστικά για γενική ενημέρωση και σε καμία περίπτωση δεν δεσμεύει κανένα μέρος, ούτε εξασφαλίζει την αντιμετώπιση προβλημάτων. Για να λάβετε μια εμπεριστατωμένη πρόταση για το θέμα που σας απασχολεί, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην συμβουλευτική εταιρεία και να συμφωνήσετε τους όρους της σύμβασης.

Πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον εργασίας στην αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας

  1. Εργαλειοθήκη
  2. »
  3. Πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον εργασίας στην αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας

Ο χώρος εργασίας, μας φιλοξενεί σχεδόν το 50% του χρόνου στην διάρκεια της επαγγελματικής μας ζωής. Το εργασιακό περιβάλλον, τόσο από άποψη εργονομική και διακόσμησης όσο κυρίως από άποψη σχέσεων, κουλτούρας και διαδικασιών, είναι αυτό που θα κινητοποιήσει την ομάδα προς μια αποτελεσματική συνεργασία και θα δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των μελών της.

Αν είσθε ο επιχειρηματίας ή ο διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας ή ακόμα αν θέλετε να αναλάβετε την πρωτοβουλία να «προκαλέσετε» μια συζήτηση με σκοπό να προσθέσετε αξία μέσα από αυτήν, τότε πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την δι-εργασιακή συμπεριφορά και τους κανόνες που διέπουν το λειτουργικό μέρος της επιχείρησης. Εξασφαλίστε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι έρχονται με χαρά στην δουλειά τους και αισθάνονται υπερήφανοι για την συμμετοχή τους στα επιτεύγματά της.

  1. Μιλήστε με τους ανθρώπους σας

Αντιμετωπίστε τους συνεργάτες σας σαν ισότιμα μέλη μιας δημιουργικής και παραγωγικής ομάδας. Κάντε τους συμμέτοχους στα εταιρικά πλάνα, κατανέμοντας τον στόχο έτσι ώστε η επιμέρους επιτυχία να αθροίζει στην επιτυχία του συνόλου. Εξασφαλίστε την επαγγελματική επάρκεια του κάθε μέλους και βοηθήστε τους με επιπλέον εκπαίδευση, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Ο κάθε συνεργάτης θέλει να συμμετέχει σε μια επιτυχημένη ομάδα και να αισθάνεται μέρος αυτής της επιτυχίας.

Η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας εμπιστοσύνης, κατανόησης και σεβασμού είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλετε οι άνθρωποι σας να σας σεβαστούν και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους.  Αφιερώστε χρόνο να μιλήσετε μαζί τους και να μοιραστείτε τα όνειρά σας, ζητώντας τους να εκφράσουν και τις δικές τους απόψεις και ανησυχίες τους.

Με αυτό τον τρόπο, θα τους φέρετε πιο κοντά και θα αισθανθούν την επιχείρηση σαν δική τους. Θα μπορέσετε να αντιληφθείτε έγκαιρα τι δουλεύει σωστά και πού χρειάζονται αλλαγές, ώστε να δράσετε πριν προκληθούν ζημιές που απαιτούν χρόνο και χρήμα ή ακόμα χειρότερο, έχουν αρνητικό αποτέλεσμα  στο ηθικό της ομάδας.

Μέσω των εταιρικών συναντήσεων, μπορείτε να επιβραβεύσετε και να παρακινήσετε τους συνεργάτες σας και να παρακολουθείτε την ομαλή λειτουργία ενός καλοσχεδιασμένου λειτουργικού μηχανισμού, δημιουργώντας μια ομάδα με ευθύνη και αυτοπεποίθηση.

  1. Ελεύθερη επικοινωνία με κανόνες σεβασμού

Υιοθετήστε μηχανισμούς επικοινωνίας που θα επιτρέπουν σε κάθε συνεργάτη σας να εκφράζεται ελεύθερα, χωρίς να φοβάται για τις απόψεις του. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να ακολουθούνται οι κανόνες καλής συμπεριφοράς, ώστε ο χώρος εργασίας να μην μετατραπεί σε πεδίο αντιπαράθεσης αλλά ούτε χώρος επίλυσης προβλημάτων πέρα από αυτά που έχει υιοθετήσει η ομάδα.

Είναι δεοντολογικό οι θέσεις των συμμετεχόντων να είναι τεκμηριωμένες, να μην βλάπτουν ή στρέφονται έναντι συναδέλφων, να έχουν σαν κίνητρο την βελτίωση έναντι του στόχου και να σέβονται τα πρόσωπα και το περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο, ακόμα και η αντιμετώπιση μεγάλων προβλημάτων θα διέπετε από αίσθημα επίλυσης και όχι αποφυγής της ευθύνης. Δίνοντας αυτό το μήνυμα στην ομάδα, μετατρέπουμε τον όποιο φόβο από λανθασμένη επιλογή να μετατραπεί σε ενέργεια με πρόθεση την επίλυση του προβλήματος.

  1. Δημιουργήστε μια δεμένη ομάδα

«Μεγάλα καράβια – μεγάλες φουρτούνες». Όταν έχετε μπει για τα καλά μέσα στις διαδικασίες για την επίτευξη των στόχων σας, συνήθως έχετε να διαχειριστείτε μια τεράστια ατζέντα που δεν τελειώνει ποτέ! Εκεί ακριβώς εγκυμονεί ο κίνδυνος να χαθεί το δέσιμο της ομάδας. Και εκεί ακριβώς χρειάζεται να αποφασίσετε πως και πότε η ομάδα θα ασχολείται και λίγο με τα ζωτικά της στοιχεία.

Δώστε λοιπόν την ευκαιρία να συνυπάρχουν οι συνεργάτες όχι μόνο για ένα project, αλλά και για να έχουν λίγες ευχάριστες στιγμές μεταξύ τους. Μάθετε τι είναι αυτό που τους αρέσει περισσότερο, τι τους ενθουσιάζει, τι τους εμπνέει, τι τους χαλαρώνει και δώστε τους την ευκαιρία να ανακτήσουν δυνάμεις μέσα από αυτές τις μικρές «μεγάλες» στιγμές. Το δέσιμο της ομάδας είναι ζωτικής σημασίας!

  1. Γιορτάστε μαζί τους

Το «επιχειρείν» είναι υπόθεση ομαδική. Για αυτό τον λόγο, τα μέλη της ομάδας πρέπει – πέρα από την ευθύνη που αναλογεί -  να παίρνει και το μερίδιό της από την χαρά. Σχεδιάστε μέσα στον χρόνο, τις στιγμές που θα μοιραστείτε την επιτυχία. Σε κάθε ευκαιρία, μαζέψτε την ομάδα σας και ανακοινώστε τα αποτελέσματα μιας επιτυχίας, δίνοντάς ταυτόχρονα και τις ευχαριστίες σε όσους έχουν συμβάλει σε αυτό. Τιμήστε τους ανθρώπους που έχουν ξεχωρίσει όχι μόνο για την επιτυχία στο δικό τους project, αλλά και για υποστήριξη σε άλλους τομείς.

Το να αναγνωρίζεται η συνεισφορά των ανθρώπων και να τιμώνται για την αριστεία τους, δημιουργεί υψηλές ενδο-εταιρικές αξίες που με την σειρά τους δημιουργούν υψηλό εταιρικό status. Με αυτόν τον τρόπο, το εταιρικό περιβάλλον γίνεται πιο σεβαστό, ενώ οι συναισθηματικά ευφυείς συμπεριφορές γίνονται πρότυπο.

Σχετική Υπηρεσία από Συμβουλευτική διοίκησης:
  • Αξιολόγηση δομής λειτουργίας και προσωπικού

Διαβάστε ακόμη

Ο σωστός τρόπος για κάνετε μια ανάλυση SWOT

Η ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού, στο οποίο οι διαχειριστές εξετάζουν τα εσωτερικά πλεονεκτήματα (strengths) και [...]

Πρόσφατα Άρθρα

Μενού